Netbooken...

Ännu en dag har gått av livet...
Idag har det varit stora äventyr på gång. Men för att förstå detta måste ni veta vad vi gjorde igår... Vi var nämligen "hela" dagen i Gävle i ett köpcenter där vi gick i affärer för att kolla bland annat efter en Netbook. För alla som inte vet vad det är för något så är det en mini dator. Vi gick i alla elektronik affärer och jämförde priser och hade oss. Vi kollde in en model vi ville ha. För tanken var att jag skulle skaffa mig en sådan nu när jag ska börja plugga, det är både perfekt att ha både på föroläsningarna och som underhållning på tåget. Den är ju även perfekt att ha i väskan, den tar inte för stor plats.
Men men, när vi kom hem igår kollade vi på diverse sidor efter den datorn vi ville ha till bäst pris. Vi hade ju tänkt att beställa en eftersom det i regel är billigare. Men då kom vi på problemet med att just beställa en. Det är ju nämligen så att jag är fortfarande skriven på min gamla adress hos MINA föräldrar. Då skulle ju datorn ha kommit dit. Och det skulle ju inte funkat. Efter många om och men bestämde vi oss för att köpa en i butik. Den fanns på onoff billigast. Men vi såg även att just denna modelen vi ville ha var en utgående modell. Då handlade om att handla snabbt. Så nästa dag, dvs idag gick vi upp tidigt och åkte tillbaka till köpcentret in på onoff och valde ut en vit. Vi köpte ett himla snyggt fodral till den med. Efter detta inköpet åkte vi hem, ca 3mil. Väl hemma skulle vi starta datorn och installera allt. Då kommer det No operating system found. WTF tänker jag. INGET OPERATIVSYSTEM. Nehe! Vad gör man då? Då ringer man onoff. Och då säger Onoff att "så ska det ju inte vara". Sedan säger de att vi helt enkelt får åka tillbaka dit och byta. Då var det bara att åka 3 mil igen. Måttligt glad var man. Hur fasen kan man glömnma att installera ett operativsystem!!!! Väl där igen fick vi ta upp datorn och kolla om det stämde vårat fel, klart det stämde. Då var det "bara" att byta. Vi fick en ny dator. Men för att vara på den säkra sidan startade vi upp den på plats. Och såklart startade den utan problem. Men då kom vi till nästa problem. Vi skulle ju aldrig ha startat den. När man väl fick startat den då drog ju installationen igång, som inte gick att avbryta.... Och kanske skulle hela datorn krashat. Jaha, då var det bara att installera hela datorn. Så där stod vi på onoff i mer än 40minuter och kollade på en dator som installerades.. Kul kul. Som tur var lite plåster på såren så fick vi reseersättning 100kr för alla våra problem. Sen åkte vi hem med gott humör. Väl hemma startade vi den utan problem. Och ända sen dess har jag suttit vid datorn och mysigt med den.

JAG HAR EN NETBOOK NU! DEN ÄR SÅ SÖT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0