Nya livet i X!

Nu är vi framme, eller ja rättare sagt vi var framme redan i lördags, men jag har inte kommit åt att kunna skriva för än nu. Nu bor vi hos "svärföräldrarna" och har lådor precis överallt. Blir ju lätt så när mer eller mindre saker som egentligen skulle platsa i en 2:a och detta har vi nu i ett redan möblerat rum.
Varje dag är det spännande när man går upp och man kan ta sig ut ur rummet utan att förstöra något. Men men förhoppningsvis är detta inte en temporär lösning.
Just nu sitter jag faktiskt och väntar på att grabben ska gå upp. Ja vet, han sover lääääänge! Men när han äntligen pallrar sig upp nu så ska vi gå till en fastighetsägare här och kolla om de har någon lägenhet till oss. Vi har sett på deras hemsida att det verkar som de har 2:or som är byggda 2004-2005 för 4000kr. Dessa hoppas vi på! Och ännu bättre är att här i X har de ett erbjudande för ungdommar, så att de stannar kvar i X, som gör att man bara behöver betala halva hyran. Men detta vet vi tyvärr inte om det funkar om man är 2 personer i en lägenhet eller om erbjudandet överhuvudtaget finns i de "nya" lägenheterna. Men men, det får vi antagligen redan på snart. Om han bara vill vakna!!!
Jag sitter här och håller tummarna.
Sedan har jag äntligen bestämt mig för att plugga i Uppsala, eller iallafall tror jag det. Jag har fyllt i papprena nu och ska bara lägga de på lådan. Då har jag kommit ett steg närmare Uppsala. Jag sitter här och försöker övertala mig själv om att det blir bra och att det var det bästa valet.
Ne, nu ska jag gå upp och rycka av honom täcket så att vi kommer iväg någon gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0